Your body is your temple!

Jag har nyligen ändrat mina vardagsvanor, jag ser hur vissa vänner och släktingar mår och hur deras hälsa både fysiskt och psykiskt blir försämrade och jag blir ganska rädd ibland med tanke på deras vanor och hur lika vissa av deras vanor är till mina, jag har t.ex slutat röka, slutat dricka läsk, och försöker äta så nyttigt som möjligt.
-
Jag har upptäckt att man faktiskt kan lära sig att gilla den färska smaken vatten har, haha, jag vet, låter helt sick att man kan GILLA vatten, men jag har på sistone endast druckit vatten. det som förvånar mig mest är att jag faktiskt får CRAVINGS av vatten!
Förr ville jag endast dricka Fanta/Sprite/Cola, men nu smakar det inte ens gott, jag skulle vilja utmana er alla att faktiskt försöka med detta, om du inte gillar den smaken vatten har (jag vet att vatten inte smakar någonting, men jag tycker faktiskt det gör) så kan du faktiskt sätta en twist i det hela, kanske lägga lite skivor citron i det, eller gurkskivor, du kanske kan komma helt själv på något du vill lägga i vattnet, sålänge du inte lägger socker i den så gör du framsteg, och tro mig din kropp kommer att uppskatta det, det kommer du också göra efter redan några dagar!
Jag kände redan hur min kropp höll på att rensas efter några dagar, kände mig piggare, sov bättre och mina återkommande huvudvärk minskade sjukt mycket.
-
Sen har jag även slutat äta korvar, köttbullar och såna processerade kött-produkter, bara tanken av att korv är typ massa olika djur och att de innehåller även ben-fragment och massa annat gör mig illamående fan, samma gäller köttbullar faktiskt.
-
Din kropp får in massa, massa, massa främmande ämnen som finns t.ex bland de kött-produkterna jag nämnde och läsk, kroppen vet inte vad de ämnena är till eftersom de inte gör någon nytta i din kropp, de är endast framtagna för att produkten ska hålla längre utan att gå ur datum t.ex. så de ämnen stannar i din kropp ganska länge, och de hinner göra en hel del skada i din kropp innan de åker ut, det vill inte jag göra med min kropp, jag har tagit beslutet av att ta hand om den, och jag tänker göra det hela vägen ut!
-
Jag kan ge er alla killar ett tips, sluta äta och dricka allt skit som ni äter, om ni vill att jag ska göra det tydligare och ge er liksom ett exempel på vad ni kan förbättra kan jag säga att er förmåga i sängen kommer absolut att förbättras, era sömnproblem kommer att försvinna och eran vardag kommer att helt enkelt kännas mycket mer energifull och lönsam!
-
Lämnar er med en bild av lite frukt och grönsaker som får mig att vattnas i munnen!
Bild jag tog från Google
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0